Villkor

Klicka på en av titlarna för att läsa vilka villkor och bestämmelser som gäller.

1. ALLMÄNNA VILLKOR >>

Pars Saffron har salufört ett unikt sortiment av premium saffran till industri, återförsäljare, bagerier m. fl. sedan år 2004. Försäljning av produkter till privatpersoner/företag via Internet startades Mars 2016. Vi har ingen fysisk butik.

 

1.1 Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla beställningar du gör via www.parssaffron.se och samtliga undersidor till denna webbadress. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.parssaffron.se.

 

1.2 Du kan beställa varor på det sätt som beskrivs under avsnittet ”Hur genomför man ett köp”. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Pars Saffron via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa villkor. Pars Saffron förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka din beställning.

 

1.3 Pars saffron reserverar sig för eventuella lagerdifferenser, tekniska problem och typografiska fel på vår sida.

 

1.4 Endast privatpersoner eller representanter för företag, som är över 18 år och myndig med full juridisk rätt att ingå avtal med annan part, har rätt att utföra inköp via www.parssaffron.se.

2. HUR GENOMFÖR MAN ETT KÖP PÅ PARSSAFFRON.SE >>

Att handla hos oss fungerar på samma enkla sätt som i en ordinär butik. Först surfar du runt i butiken genom att klicka på länkarna i menyn.

 

Nedan följer en beskrivning av hur du handlar hos parssaffron.se. Behöver du ytterligare hjälp är du alltid välkommen att kontakta oss.

 

2.1. Under knappen shop finns tre kategorier Hushåll, Återförsäljare och Bagerier & Storkök. Du kan handla endast de produkter som finns under kategorin Hushåll.

 

2.2. Produkter för Återförsäljare och/eller Bagerier & Storkök säljs ej direkt genom webbshoppen. Vänligen kontakta oss på sales@parssaffron.se för offert på köp.

 

2.3. När du har valt en vara klickar du antingen på bilden för att lägga varan i varukorgen eller symbolen ”i” för detaljinformation om varan.

 

2.4. När du lagt till alla varor du vill köpa klicka på varukorgen uppe till höger för att påbörja utcheckningen (alternativt håll muspekaren över ikonen och klicka på ”Varukorg”). Se över dina varor och ändra kvantitet om det behövs. Fortsätt sedan till kassan.

 

2.5. Välj land samt ange ditt namn och betalningsadress. Vill du skicka till en annan adress finns alternativ för det längre ner. Mata in eventuell rabattkod, välj ditt betalningsalternativ och skicka ordern. Ett bekräftelse-mail kommer att skickas till den angivna e-postadressen samt att en bekräftelsesida med eventuella instruktioner för betalning.

 

Trevlig shopping önskar vi på Pars Saffron!

3. BETALNINGSSÄTT >>

Du kan använda följande betalningsmetoder vid betalning för varorna.

3.1. KLARNA, erbjuder en rad olika betalningsmetoder.

  • Kortbetalning med Visa, Mastercard och American Express, (0 kr i avgift)
  • Faktura via KLARNA. Betala inom 14 dagar, (0 kr i avgift)
  • Kampanjfaktura med möjlighet till förlängd förfallotid, (29 kr i avgift)
  • Delbetalning. Betala från 50 kr/månad, (Klarna konto)
  • Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbanken, (0 kr i avgift)
  • Klarna direkt (NYHET). Pengarna dras direkt från ditt bankkonto. Du godkänner med mobilt Bank-ID.

 

3.2. Swish. (0 kr)

Swish är en tjänst där du kan skicka och ta emot pengar via mobilnumret. Ska du betala till ett företag, förening eller organisation använder du deras särskilda Swish-nummer. Pengarna kommer in på mottagarens konto direkt.
Du anger fakturanummer som meddelande till oss på mobilen.
Varning! Om Swish ska användas, genomför aldrig en betalning som innehåller ordet bitcoin i meddelandet.

 

3.3. PayPal. (0 kr)

Betala smidigt och säkert i tusentals nätbutiker med bara din e-postadress och ditt PayPal-lösenord. Du slipper skriva in ditt kortnummer!

4. PRISER >>

4.1 Vid beställning via Webbshoppen gäller de priser som anges på Webbshoppen. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) för Sverige och euro (€) för övriga EU-länder och inkluderar mervärdesskatt (moms). Momssatsen på saffran (livsmedel) är 12%.

 

4.2 Priserna inkluderar inte administrations- eller fraktavgifter. Dessa avgifter anges separat.

 

4.3 Priset för de varor du beställer är de du ser på dagen för din order. Skulle priset ändras till dagen för leverans gäller priset för den tidpunkt när du placerade din order.

5. LEVERANS & LEVERANSTID >>

Vi saluför våra produkter till alla länder inom Europa. Leverans till utlandet sker endast mot förskottsbetalning. Kunder från länder inom EU betalar svensk moms. Ingen tull påförs.

 

 

Fraktfritt för beställningar som överstiger 400 kronor i varuvärdet.

 

 

5.1 Vi skickar dina varor normalt sett med postgången dagen efter att ordern är lagd och betalning mottagits. Leveranstiden är under normala förhållanden 1-3 arbetsdagar inom Sverige och för länder inom EU 2-5 arbetsdagar.

 

5.2 Vi använder oss av Posten för att skicka våra försändelser. Leverans av dina varor sker till den adress som du har angivit vid registrering. Det är du som kund som är ansvarig för att hålla dina uppgifter uppdaterade och därmed ge oss möjlighet att leverera till rätt adress.

 

  • 5.2.1 Frakt/Expeditionsavgift om 39 kr inklusive moms tillkommer vid varje beställning och framgår i kassan.
  • 5.2.2 Leverans till övriga EU land sker med posten utrikes till ditt närmaste postombud. Frakt/Expeditionsavgift om 59 kr inklusive moms tillkommer vid varje beställning och framgår i kassan.
  • 5.2.3 Mindre beställningar levereras som brev direkt hem i brevlådan
  • 5.2.4 Beställningar som inte ryms i ett brev skickas som Paket/Varubrev och hämtas ut på närmaste utlämningsställe.
  • 5.2.5 Under högsäsong kan leveranstiden vara något längre.

 

5.3 Vi skickar produkterna antingen i vanliga vadderade kuvert eller i wellpapplådor beroende på försändelsens art.

6. TILL ANNAN MOTTAGARE >>

Vi kan skicka leveransen till en annan adress än beställaren. Ange leverans- och postadress. Lämna gärna mottagarens mobil och/eller mailadress, så får mottagaren snabbare information att ett paket finns att hämta, och vart. (Kan anges i ”kassan” ).

7. REKLAMATION >>

Har du mottagit annan vara än den du beställt utgår reklamationsrätt. Kontakta vår kundtjänst direkt så kommer vi att informera dig om hur reklamationen går till. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.

7.1 Kontakta oss huruvida en vara inte motsvarar dina förväntningar så gör vi en bedömning av det enskilda fallet.

7.2 Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) och vi följer alltid deras rekommendationer.

7.3 Vid godkänd reklamation betalar Pars Saffron eventuell fraktkostnad.

8. TRANSPORTSKADA >>

Eventuella skador på beställda varor ska anmälas snarast. Vid reklamationer beroende på transportskadad vara utgår automatiskt bytesrätt. När Pars Saffron godkänt reklamationen och mottagit varan skickar vi dig en ny vara eller återbetalar dig för varans värde plus ersättning för frakten.

9. ÅNGERRÄTT >>

Skicka aldrig en vara till oss utan att ha kommunicerat med oss om detta innan.

9.1 När du handlar produkter på postorder (via Internet eller på annat sätt) är du i regel skyddad av distansavtalslagen (SFS 2005:59), som ger dig 14 dagars ångerrätt. Denna gäller inte avseende livsmedel enligt konsumentlagen. Vi ber dig trots detta kontakta oss huruvida något inte varit till din tillfredställelse för att bedöma varje enskilt fall.

9.2 Vid godkänd ångerrätt av varor står du själv för frakt- expeditionskostnaden. Observera att du ska behålla och återsända oss varan i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackningen.

 

Obs! Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av Pars Saffron.

 

9.3 Ångerrätten är inte tillämplig för kunder som är företag. För företag gäller Köplagen.

10. RETUR AV VAROR >>

Vid all retur kontakta oss innan via kontaktformuläret och beskriv problemet. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

Returadress
Pars Saffron
Snårvindevägen 85
165 74 Hässelby
Kundtjänst
Öppettider Mån-Fre mellan klockan 10:00 till 16:00
Tel: 0723-177 771
Mail: order@parssaffron.se
Oh. Don’t mind me

11. EJ UTHÄMTADE PAKET >>

Vi (Pars Saffron) förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (Posten) innan den returneras till oss.

12. TVIST >>

Vid eventuell tvist skall talan väckas vid Stockholms tingsrätt om kunden är näringsidkare eller annan juridisk person.

 

Om kunden är privatperson och ingått detta avtal för privat konsumtion följer Pars Saffron Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

13. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER >>

Samtliga personuppgifter lagras enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Pars Saffron är personuppgiftsansvarig för behandling av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla kundrelationen, ge dig bästa möjliga service samt även för marknadsföringsändamål.. Pars Saffron ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen.

 

 

Personuppgiftsansvarig:
Pars Saffron (Org. 620917-2615)
Snårvindevägen 85
165 74 Hässelby
Maila dina frågor till: shop@parssaffron.se
Kunduppgifter som lagras:
-Namn och adress
-E-postadress
-Telefonnummer
-Köphistorik hos Pars Saffron
-Organisationsnummer

 

13.1 Dina kunduppgifter, enligt ovan stannar alltid hos oss. De enda utöver oss som tar del av kunduppgifterna är de nödvändiga samarbetspartners som hanterar våra betalningssätt, logistik samt marknadsföringspartner i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet samt i marknadsföringssyften.

13.2 Inga kreditkortsuppgifter anges eller sparas på www.parssaffron.se.
13.3 Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.

14. VÅRA COOKIES >>

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår hemsida, för att kunna bedöma användningen av vår hemsida och för att stödja marknadsföringen av våra produkter.

 

Om du inte samtycker till att vi använder cookies behöver du ändra dina webbläsarinställningar. Väljer du att inte tacka ja till detta, kommer inga permanenta kakor att lagras på din dator, men detta kan leda till att vår hemsida inte fungerar optimalt när du besöker den.

 

Information om hur du kan hantera dina cookies finns här nedan.

 

  1. Hantera cookies i Internet Explorer 9:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/How-to-manage-cookies-in-Internet-Explorer-9

 

  1. Hantera cookies och webbplatsdata:

https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sv-se

 

  1. Hantera cookies i Safari 5.1 (OS X Lion):

http://support.apple.com/kb/PH5042

 

  1. Hantera cookies i i Firefox:

https://support.mozilla.org/sv/kb/Till%C3%A5t%20eller%20blockera%20kakor

15. COPYRIGHT >>

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, digitala nedladdningar och filmklipp, tillhör parssaffron.se eller våra leverantörer och är tillgängliga endast för bruk i samband med köp och korrespondens med Pars Saffron.

Annat användande såsom reproduktion, distribution, derivat av och publicering utanför denna webbplats, såväl för kommersiella som privata syften, är inte tillåtet utan uttryckligt medgivande från Pars Saffron.

16. FORCE MAJEURE >>

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal från Pars Saffron, som gör att Pars Saffron ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att Pars Saffron befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Pars Saffron ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.